Gads ir tikai pusē, kamēr Scott jau prezentē 2022. gada Scott Spark velosipēdu modeļus. Jāpiekrīt, ka ir ar ko kompānijai ir ar ko palielīties – dažus risinājumus veloindustrija vēl nav redzējusi.
Izskats
RC un 900 atšķirās lielākoties pēc amortizatoru gājiena. Pirmajā gadījumā gājiens ir 120 mm, otrajā – 130. Papildus amortizatoriem, Spark 900 ir komplektēts ar platāku stūri un riepām. Citiem vārdiem sakot – Spark RC ir paredzēts priekš cross country, kamēr Spark 900 ir orientēts uz nedaudz agresīvāku ekspluatāciju.

Runa iet par pilnas amortizācijas velosipēdiem, kaut arī novērtējot velosipēdu izskatu – uzreiz to nevarēsi pateikt. Pienākot tuvāk velosipēdam, pamanīsiet full suspension raksturīgo aizmugurējo rāmja daļu. Aizmugurējais amortizators ir noslēpts sēdekļa trubā, un nevar nepiekrist, ka tas izskatās vairāk nekā efektīvi.
Amortizatoru var regulēt tāpat kā ārējo aizmugurējo amortizatoru – speciāli tam ir atstāta neliela atvere rāmja apakšā, kuru var aizvērt ar speciālu uzliku. Šāda amortizācijas metode ļauj samazināt kalnu velosipēda smaguma centru un izmantot lielāka diametra gultņus. Tāpat tiek palielināta konstrukcijas sānu izturība, kas ir ļoti aktuāli full-suspension velosipēdiem. Neskaitot iepriekšminēto, Scott ziņo par augstāku amortizācijas efektivitāti pateicoties specifiskajam amortizatora izvietojumam rāmja iekšpusē.

Vēl viena interesanta īpašība ir 55mm plats chainlink. Risinājums ļauj izmantot platāka izmēra riepas, kā arī priekšējo zobratu ar diametru līdz 40 zobiem. Papildus tam rāmim ir stiprinājuma vietas diviem pudeļu turētājiem.
Manu uzmanību piesaistīja arī trosīšu cauruļu integrācija stūres bļodiņā – tāpat kā tās tiek integrētas modernākajos šosejniekos. Saprotams, ka trosīšu caurules nav pilnībā noslēptas, bet to sakārtojums tāpat spēj radīt akurāti komplektēta velosipēda iespaidu.

Caurules iet gar stūres iznesuma sāniem, pēc tam tiek ievadītas iekšā stūres bļodiņā, kur pa rāmi tās nokļūst pie nepieciešamā velosipēda mezgla. Modeļa izvēle bez dropper-post ar izvadīto regulēšanu, padarīs braucamā stūri vēl skaistāku, jo uz tās paliks tikai aizmugurējo ātrumu pārslēdzēja rokturis. Pie tam, pārslēdzēja rokturis var būt bezvadu, ja uz kalnu velosipēda uzstādīt elektronisko group-set SRAM GX Eagle. Tādā kombinācijā iegūsiet pilnīgi tīru stūri, ja neskaita bremžu hidrolīnijas – kaut arī ar to velosipēdu kompānijas sāk lēnām strādāt.

Ģeometrija
Izstrādājot 2022. gada MTB velosipēda ģeometriskos rādītājus, Scott atkāpās no tendencēm un izmantoja zinātniskos datus no Swiss Biomechanics un savas komandas – Scott-SRAM MTB Racing. Scott Spark RC stūres bļodas leņķis ir 67,2 grādi kombinācijā ar 437,5 mm aizmugurējā trijstūra spārnu garumu. Liela izmēra rāmis palielinās spārnu garumu līdz 471 mm, kamēr sēdekļa trubas leņķis būs 76.6 grādi.
Scott Spark 900 stūres bļodas leņķis ir 64,8 grādi, sēdekļa trubas – 76,5 grādi, spārnu garums – 470 mm.

Viss augstākminētais norāda uz to, ka velosipēdi ir paredzēti agresīvākai lietošanai pieredzējušiem braucējiem, kuri lielāko daļu sava laika vēlas pavadīt treilos.
Velosipēdu izmēri variē no S līdz XL. Tāpat Scott Spark nesmādē alumīnija rāmjus, kuros, starp citu, aizmugurējais amortizators arī ir integrēts sēdekļa trubā. Ir pieejami arī sieviešu modeļi – četri modeļi RC līnijā un trīs – 900.
Scott Spark cenas

Scott Spark RC ir pieejams tikai ar karbona rāmi. Cenas par šo velosipēdu sākas no $3,999 par Scott Spark RC Comp ar SRAM NX Eagle groupset un 12.5 kg kopējo svaru.

Top modelis RC SL EVO AXS maksā $12,999 un tam ir iebūvēts jaudas mērītājs komplektā ar SRAM XX1 klaņiem. Tā svars – 10.1 kg

Lētākajam modelim Spark 900 sērijā ir alumīnija rāmis un tas maksā $2,449. Tam ir SRAM NX Eagle groupset un nosaukums – Spark 970. Šim modelim nav pieejami pāris jaunumi, piemēram – trosīšu cauruļu integrācija stūres bļodiņā. Modeļa svars – 14.95 kg.

Spark 930 modelim par $3,999 ir karbona priekšējais un alumīnija aizmugurējais trijstūris. Tam tiek izmantots sajaukums no Shimano Deore SL, XT un SLX komponentēm. Šāda veida komplektācija ļāva velosipēda svaru samazināt līdz 13.5 kg.

Pilna karbona rāmis sākas no Spark 910 modeļa, kurš maksā $5,499. Tam ir Shimano XT groupset’s un 12.3 kg svars.

Labākais līnijas modelis Scott Spark 900 Utimate Evo ir aprīkots ar pilnu SRAM XX Eagle AXS SL bezvadu transmisiju. Tā cena ir $12,999 un svars – 10.8 kg.