Giant Contend nav nepieciešams īpašs ieskats, jo tas ir diezgan populārs. Daudzi ir lieliski informēti, ka tā rāmis tiek ražots vai nu no karbona un aluminīja, kā arī tam ir diska vai aploču bremzes. Tā teikt – universāls velosipēds jebkurai gaumei. Vienīgais klupšanas akmens, kas traucē plašākai publikai novertēt Giant Contend AR, ir tā cena.

Kompānijai Giant nācās atteikties no daudz kā, lai, ražojot jauno AR4 modeli, samazinātu tā cenu līdz 1000 dolāriem. Piedāvājam uzzināt, kas no tā visa ir sanācis.

Giant Contend aprīkojums un izskats

Laikam ir jāsāk ar AR indeksu tā nosaukumā, kas liecina par to, ka velosipēds ir būvēts atbilstoši All-Rounder konceptam. Citiem vārdiem sakot, ar šo šosejas velosipēdu var pārvarēt jebkurus ceļus un asfalts nav tā vienīgais spēļu laukums. Kam tad ir paredzēti gravel velosipēdi? Jāpiekrīt, ka šajā gadījumā šosejnies ar velo ir diezgan cieši apvienots.

Ja šim velo samainīt stūri kā uz gravel velosipēda - to nevarēs atšķirt. Protams, paši vērīgākie pamanīs šosejas ātrumu sistēmu, bet nevarēs simtprocentīgi apgalvot, ka tas noteikti ir šosejnieks vai noteikti ne gravel.

Atgādināšu, ka gravel velosipēdi lielākoties ir paredzēti grantētam ceļam ar iespēju komfortabli braukt arī pa asfaltu. Savukārt Giant Contend AR4 ir radīts asfaltam, bet nenopels arī tādus ceļus, pa kuriem brauc ar gravel velosipēdiem.

Giant Contend AR4 rāmis

AR4 rāmis ir ražots no vienas alumīnija kārtas, kas samazina ražošanas izmaksas. Divkāršās un trīskāršās kārtas krietni palielina cenu. AR4 alumīnija marka arī ir izvēlēta lētāka, kas ietekmē arī velosipēda svaru (10,3 kg M izmēram). Šuves nav slīpētas, viss ir rupji, kaut arī savdabīgi. Tam ir daļēja iekšējā trošu sistēma.

giant-contend-half-innter-tubing-system_vk.webp

Loģiski, ka arī rāmja cietība ir upurēta, kaut arī tā nav problēma, ņemot vērā, ka velosipēds ir paredzēts iesācējiem. Diez vai ar šādu velosipēdu kāds centīsies iekarot Tour de France pjedestālus – drīzāk braukt uz darbu vai arī brīvdienās doties nelielos izbraucienos.

Giant Contend AR4 dakša

Īpatnēji ir tas, ka AR4 dakša ir no karbona, kas ir diezgan rets risinājums šāda līmeņa velosipēdiem. Protams, ja nopirkt kaut kādu nezināma ķīniešu zīmola rāmi, arī tas būs no karbona, bet pilna velosipēda cena – 600 dolāri.

Šeit runa iet par pasaulē pazīstamu zīmolu, kura konkurenti ir Specialized, Cannondale un citi giganti. Īsāk sakot – nekāda tērauda vai alumīnija – tikai karbons. Dakšas štoks ir konusveida, un diska bremzes pie tās stiprinās pēc Flat-Mount tehnoloģijas.

Giant Contend AR4 rati

Velosipēdam ir uzstādīti Giant S-R2 Disc bezkameru rati – iekšējais aploces platums ir 17,2mm un tam ir 28 collu diametrs. Ražotājs AR4 ir aprīkojis ar 32mm riepām un kopējais riteņu svars ir 2050 grami. Rati pie dakšas un rāmja tiek stiprināti ar standarta 12mm asīm. Aploces, kas ir paredzētas bezkameru riepu risinājumam, ievērojami palielina velosipēda modernizācijas iespējas nākotnē.

Jāpiebilst, ka uz šī velosipēda var uzstādīt riepas, kuru platums sasniedz 40mm.

Giant Contend AR4 sēdekļa truba

giant-contend-D-sedekla-truba_vk.webp

Atsevišķi ir jāpiemin AR4 sēdekļa truba – tā ir no alumīnija un tiek pielietota D-Fuse tehnoloģija, kas nozīmē to, ka tai ir saīsināts profils. Tas uzlabos aerodinamiku un komfortu braukšanas laikā. Citiem vārdiem – sēdekļa trubas profils ir D burta formā. Iespējams, ka komforts un konstrukcija ir atspēkoti, bet no otras puses – rāmis derēs tikai šāda profila sēdekļa trubām.

Giant Contend AR4 diska bremzes

Tas, ka AR4 ir aprīkots ar diska bremzēm ir diezgan pārsteidzoši, jo mēs tomēr runājam par iesācēju līmeņa velosipēdu par zemu cenu. Papētot detalizētāk pārsteigums noplok. Jā, tās ir disku bremzes, bet tās ir mehāniskās Tektro MD-C550 ar 160-ajiem rotoriem un pievadu uz vienu bremžu kluci.

Pats vienkāršākais un lētākais variants, kas savā efektivitātē vairākkārtīgi piekāpjas hidrauliskajām alternatīvām. Jebkurā gadījumā – diska bremzes ir un tās strādā. Pareiza bremžu apkope un lietošana ļaus no šīs sistēmas izspiest maksimālu efektivitāti.

Giant Contend AR4 centra ass un ātrumu sistēma

AR4 centra ass ir kvadrāta formā... un tas laikam ir pats lielākais velosipēda mīnuss. No otras puses – iesācējam tā noteikti nebūs problēma, jo risināt šo problēmu nevajadzēs uzreiz. Trenēties un saprast, kas tas tāds šosejnieks ir, noteikti varēs bez problēmām.

Giant Contend AR4 ir aprīkots ar Shimano Claris 8 ātrumu sistēmu, kam ir 11-34T zobu kasete. FSA Tempo klaņu sistēmai ir divas zobrati ar 50 un 34 zobiem.

Giant Contend AR4 ģeometrija

giant-contend-ar4-geometrija_vk.webp

M izmēra AR4 stūres statnes leņķis ir 72 grādi, bet sēdekļa trubas stūra leņķis – 73,5 grādi. Tā bāzes garums ir 1010 mm, bet stūres platums – 42 cm.

Visi šie parametri informē par to, ka sēdēšana uz šāda velosipēda ir vairāk atvieglota, nekā uz citiem šīs kompānijas braucamrīkiem.

Velosipēds ir pieejams daudzos izmēra variantos – XS, S, M, ML, L un XL.

Iespējas uzlabot velosipēdu

giant-contend-upgrade-iespejas_vk.webp

Grūti pateikt kāpēc, bet kompānija Giant tās velosipēda Content AR4 modeļa īpašniekiem apgrūtina dzīvi izmantojot D-veida sēdekļa trubu. Cik man ir zināms, tādu atrast veikalos ir praktiski nereāli. Tas ir – nāksies meklēt karbona sēdekļa trubu, ko ražo Giant, un tādu jaunu jūs visdrīzāk nekur neatradīsiet. Šajā ziņā uzlabot savu velosipēdu būs problemātiski.

Kas attiecas uz bremžu sistēmu, tad to ne tikai var, bet vajag uzlabot. Tas ir tīri mans viedoklis, bet, ja tiek izmantotas diska bremzes, tad tikai ar hidraulisko sistēmu. Apspriest dual-control sistēmu nav jēgas, jo tāda modernizācija noteikti nebūs lēta, bet padomāt par hidrauliskajiem kaliperiem ar mehānisko pievadu var.

Smagos ratus mainīt uz vieglākiem diez vai ir vērts. Tomēr par nelielu cenu jūs diez vai kaut ko atradīsiet, bet uzstādīt 1,3 kg ratu komplektu uz velosipēda, kura cena būs mazāka par pašiem ratiem ir diezgan apšaubāms solis.

Ko noteikti vajadzētu izskatīt kā modernizācijas opciju ir klaņu sistēma un centra ass (svara un cietības dēļ). Izmaiņu cietībā diez vai pamanīsiet (ja esat iesācējs), bet svara izmaiņas noteikti sajutīsiet. Papildus tam – pašu vienkāršāko klaņu cena, kas der HollowTech II centra asij nav kosmiski augsta.

Par lielu mīnusu velosipēda komplektācijā es uzskatu Claris ātrumu sistēmu. Kaut arī par tādu naudu neko labāku neatradīsiet un nāksies izmantot 8 ātrumu sistēmu. Pilsētai un braucieniem brīvdienās vajadzētu pietikt, bet, ja vēlaties iekarot vietējās sacensības un iet tālāk, tad pat nav jēgas domāt par šī velosipēda iegādi.

Mainīt ātrumu sistēmu šim velosipēdam ir muļķīgi, jo tāpat būs smags rāmis, kuram ir arī diezgan slikta cietība.

Komfortu palielinātu karbona stūres uzstādīšana, bet, ja mēs parēķināsim, cik daudz iztērēsim naudu visiem uzlabojumiem, tad pamanīsim, ka velosipēda cena ir būtiski pieaugusi, un, iespējams, vajadzēja izvēlēties kādu labāku modeli.

Pieejamās komplektācijas

Par parasto Giant Contend bez “AR” tā nosaukumā mēs nerunāsim. Tur cena visdrīzāk ir no 775 dolāriem, bet 12mm asu un diska bremžu neesamība jau liecina par novecojušām tehnoloģijām.

AR tiek piedāvāts trīs dažādos modeļos un kaut kāda iemesla dēļ ir izlaists AR2. Vismaz oficiālajā mājas lapā nekādas informācijas par AR2 modeli nav.

Visus modeļu apvieno viens un tas pats rāmis, bet dažādos krāsas izpildījumos, kuru arī nav tik daudz.

Contend AR4 – 998$

giant-contend-ar4_vk.webp

Aprīkots ar Shimano Claris 8 ātrumu sistēmu, D-formas sēdekļa truba, FSA Tempo 34/50 klaņi un Giant S-R3 AC 700x32 riepas ar aizsardzību pret pārduršanu. Giant S-R2 Disc rati ar 12mm asi. Tektro MD-C550 bremzes ar 160mm rotoriem.

Contend AR3 – 1250$

giant-contend-ar3_vk.webp

Shimano Sora 9 ātrumu sistēma ar tās pašas sistēmas 34/50 klaņiem. Šajā gadījumā jau tiek izmantota HollowTech II centra ass. Viss pārējais aprīkojums ir no AR4 modeļa, īsāk sakot – galvenā atšķirība ir tikai ātrumu sistēma. Vai ir jēga piemaksāt 250 dolārus par to vien - lemt pašiem. Par šo naudu var uzlabot AR4 modeli.

Contend AR1 – 1750$

giant-contend-ar1_vk.webp

Ja nepievērst uzmanību rāmim, tad šķiet, ka te jau ir pavisam cits velosipēds. Kaut arī sēdekļa truba vēl aizvien ir D burta formā, tomēr tā jau ir no karbona. Giant D-Fuse SL stūre, Shimano FC-RS510 klaņi, Giant P-R2 Disc rati ar 12mm asi, bezkameras Giant Gavia Fondo 2 700x32c riepas. Tas ir aprīkots ar Shimano 105 11 ātrumu sistēmu un hidrauliskajām diska bremzēm.

Priekšrocības

  • Populāra ražotāja velosipēds ar labām gaitas īpašībām par pieejamu cenu;

  • 32mm platas riepas sniegs papildus komforta sajūtu un ir neapstrīdama priekšrocība;

  • Mūsdienīgs aprīkojums (diska bremzes un 12mm asis) paver modernizācijas iespējas;

  • Ratiem var uzstādīt bezkameru riepas.

Nepilnības

  • Smags rāmis un rati;

  • Uzstādītajai Shimano Claris ātrumu sistēmai ir tikai 8 ātrumi;

  • D burta formas sēdekļa truba ierobežo velosipēda uzlabošanas iespējas;

  • Kvadrātveida centra ass un vienpusējās, mehāniskās disku bremzes.