Giant Contend AR 4 apskats – universāls un par pieejamu cenu

Dalīties

Giant Contend nav nepieciešams īpašs ieskats, jo tas ir diezgan populārs. Daudzi ir lieliski informēti, ka tā rāmis tiek ražots vai nu no karbona un aluminīja, kā arī tam ir diska vai aploču bremzes. Tā teikt – universāls velosipēds jebkurai gaumei. Vienīgais klupšanas akmens, kas traucēja auditorijai novertēt Giant Contend AR, ir tā cena.

Kompānijai nācās piekrist daudziem kompromisiem, lai, ražojot jauno AR4 modeli, samazinātu tā cenu līdz 1000  dolāriem. Piedāvājam apskatīt, kas no tā visa ir sančais.

Giant Contend aprīkojums un ārējais izskats

Laikam ir jāsāk ar AR indeksu tā nosaukumā, kas liecina par to, ka velosipēds ir būvēts atbilstībā All-Rounder konceptam. Citiem vārdiem sakot, ar šosejas velosipēdu var pārvarēt jebkurus ceļus un asfalsts nav tā vienīgais spēļlauciņš. Rodas jautājums – kam tad ir paredzēti gravel velosipēdi? Jā, robeža starp šosejas un gravel velosipēdim Content gadījumā ir stipri sapludināta kopā.

Nomainot stūri uz tādu pašu, tikai ar izbīdītiem dropiem padarīs velosipēdu neatšķiramu no gravel. Protams, paši vērīgākie pamanīs šosejas transmisiju, bet pateikt, ka tas noteikti ir šosejnieks vai noteikti ne gravel, būs sarežģīti.

Atgādināsim, ka gravel velosipēdi lielākoties ir paredzēti gruntētam ceļam ar iespēju komfortabli braukt arī pa asfaltu. Savukārt Giant Contend AR4 ir radīts asfaltam, bet nenopels arī tādus ceļus, pa kuriem brauc ar gravel velosipēdiem. Protams, ka ir arī atšķirības.

Giant Contend AR4 rāmis

AR4  rāmis ir ražots no alumīnija ar ordināru “butting” (rāmja kārtas), kas samazina ražošanas izmaksas. Divkāršie un trīskāršie butting’i palielina velosipēda cenu. AR4 alumīnija marka arī ir izvēlēta lētāka, kas ietekmē arī velosipēda svaru (10,3 kg M izmēram). Šuves nav slīpētas, viss ir rupji, kaut arī savdabīgi. Tam ir daļēja iekšējā trošu sistēma.

Giant Contend trošu sistēma

Saprotams, ka arī rāmja cietība ir upurēta, kaut arī tā nav problēma, ņemot vērā, ka velosipēds ir paredzēts iesācējiem. Diez vai ar šādu velosipēdu kāds centīsies iekarot Tour de France pjedestālus – drīzāk bruakt uz darbu vai arī brīvdienās doties nelielos izbraucienos.

Giant Contend AR4 dakša

Īpatnēji ir tas, ka AR4 dakša ir no karbona, kas ir diezgan rets risinājums šāda līmeņa velosipēdiem. Protams, ja nopirksim kaut kādu ķīniešu brendu, par kuru neviens nav dzirdējis, arī tur būs karbona rāmis un paša velosipēda cena – 600 dolāri.

Šeit runa iet par pasaulē pazīstamu brendu, kura konkurenti ir Specialized, Cannondale un citi giganti. Īsāk sakot – nekāda tērauda vai alumīnija – tikai karbons. Dakšas štoks ir konusa veida, un disku bremzes pie tiem stiprinās Flat-Mount formātā.

Giant Contend AR4 riteņi

Velosipēdam ir uzstādīti Giant S-R2 Disc bezkameru rati – iekšējais aploces platums ir 17,2mm un tam ir 28 collu diametrs. Ražotājs AR4 ir aprīkojis ar 32mm riepām un wheelset’a svars ir 2050 grami. Rati pie dakšasun rāmja tiek stiprināti ar standarta 12mm asīm. Aploces, kas ir paredzētas bezkameru riepu risinājuma ievērojami palielina velosipēda modernizācijas iespējas nākotnē.

Jāpiebilst, ka uz šī velosipēda var uzstādīt riepas, kuru platums sasniedz 40mm.

Giant Contend AR4 sēdekļa truba

Giant Contend sēdekļa truba

Atsevišķi ir jāpiemin AR4 sēdekļa truba – tā ir no alumīnija un tiek pielietota D-Fuse tehnoloģija, kas nozīmē to, ka tai ir saīsināts profils. Attiecīgi tas palielinās aerodinamiku un komfortu braukšanas laikā. Citiem vārdiem – sēdekļa trubas profils ir D burta formā. Iespējams, ka komforts un konstrukcija ir atspēkoti, bet no otras puses – rāmis derēs tikai šāda profila sēdekļa trubām.

Giant Contend AR4 disku bremzes

Tas, ka AR4 ir aprīkots ar disku bremzēm ir diezgan pārsteidzoši, jo mēs tomēr runājam par iesācēju līmeņa velosipēdu par zemu cenu. Papētot detalizētāk – pārsteigums noplok. Jā, tās ir disku bremzes, bet tās ir mehāniskās Tektro MD-C550 ar 160-ajiem rotoriem un pievadu uz vienu bremžu kluci.

Pats vienkāršākais un lētākais variants, kas savā efektivitātē vairākkārtīgi piekāpjas hidrauliskajām alternatīvām. Jebkurā gadījumā – disku bremzes ir un tās strādā. Pareiza bremžu apkope un lietošana ļaus no šīs sistēmas izspiest maksimālu efektivitāti.

Giant Contend AR4 centra ass un transmisija

AR4 centra ass ir kvadrāta formā… un tas laikam ir pats lielākais velosipēda mīnuss. No otras puses – iesācējam tā noteikti nebūs problēma, jo šādas problēmas esamība tam parādīsies tikai ar laiku. Trenēties un saprast, kas tas tāds šosejnieks ir, noteikti varēs bez problēmām.

Giant Contend AR4 ir aprīkots ar Shimano Claris 8 ātrumu groupset, kam ir 11-34 zobu kasete. FSA Tempo klaņu sistēmai ir divas zvaizgnes ar 50/34 zobiem.

Giant Contend AR4 ģeometrija

Giant Contend ģeometrija

M izmēra AR4 stūres statnes leņķis ir 72 grādi, bet sēdekļa trubas stūra leņķis – 73,5 grādi. Tā bāzes garums ir 1010 mm, bet stūres platums – 42 cm.

Visi šie parametri informē par to, ka sēdēšana uz šāda velosipēda ir vairāk atvieglota, nekā uz citiem šīs kompānijas braucamrīkiem.

Velosipēds ir pieejams daudzos izmēra variantos – XS, S, M, ML, L un XL.

Iespējas apgreidot velosipēdu

Grūti pateikt kāpēc, bet kompānija Giant tās velosipēda Content AR4 modeļa īpašniekiem apgrūtina dzīvi izmantojot D-veida sēdekļa trubu. Cik man ir zināms, tādu atrast veikalos ir praktiski nereāli. Tas ir – nāksies meklēt karbona sēdekļa trubu, ko ražo Giant, un tādu jaunu jūs visdrīzāk nekur neatradīsiet. Šajā ziņā apgreidot savu velosipēdu būs problemātiski.

Kas attiecas uz bremžu sistēmu, tad to ne tikai var, bet vajag uzlabot. Tas ir tīri mans viedoklis, bet, ja tiek izmantotas disku bremzes, tad tikai ar hidraulisko sistēmu. Apspriest dual-control sistēmu nav jēgas, jo tāda modernizācija noteikti nebūs lēta, bet padomāt par hidrauliskajiem kaliperiem ar mehānisko pievaud var.

Smago wheelset’u mainīt uz vieglāku diez vai ir vērts. Tomēr par nelielu naudu jūs diez vai kaut ko atradīsiet, bet uzstādīt 1,3 kg wheelsetu uz velosipēda, kura cena būs mazāka par pašu wheelset’u ir diezgan apšaubāms risinājums.

Ko noteikti vajadzētu izskatīt kā modernizācijas opciju ir klaņu sistēma un centra ass (svara un cietības dēļ). Izmaiņu cietībā diez vai pamanīsiet (ja esat iesācējs), bet svara izmaiņas noteikti sajutīsiet. Papildus tam – pašu vienkāršāko klaņu cena, kas der HollowTech II centra asij nav kosmiski augsta.

Par lielu mīnusu velosipēda komplektācijā es uzskatu Claris groupset’u. Kaut arī par tādu naudu neko labāku neatradīsiet un nāksies izmantot 8 ātrumu sistēmu. Pilsētai un bruacieniem brīvdienās vajadzētu pietikt, bet, ja vēlaties iekarot vietājās sacensībasun iet tālāk, tad pat nav jēgas padomāt šī velosipēda iegādi.

Mainīt groupset’u šim velosipēdam ir muļķīgi, jo tāpat Jums būs smags rāmis, kuram cietība ir diezgan slikta.

Komfortu palielinātu karbona stūres uzstādīšana, bet, ja mēs parēķināsim, cik daudz iztērēsim naudu visiem apgreidiem, tad pamanīsim, ka velosipēda cena ir būtiski pieaugusi, un, iespējams, vajadzēja izvēlēties kādu labāku modeli. Kaut arī tā ir guames lieta.

Pieejamās komplektācijas

Par Giant Contend bez “AR” tā nosaukumā mēs nerunāsim. Tur cena, visdrīzāk, sākas no 775 dolāriem, bet 12mm asu un disku bremžu neesamība jau liecina par novecojušām tehnoloģijām.

AR tiek piedāvāts trīs dažādos modeļos un kaut kāda iemesla dēļ ir izlaists AR2. Vismaz oficiālajā mājas lapā nekādas informācijas par AR2 modeli nav.

Visus modeļu apvieno viens un tas pats rāmis, bet dažādos krāsas izpildījumos, kuru arī nav tik daudz.

Contend AR4 – 998$

AR4

Aprīkots ar Shimano Claris 8 ātrumu groupset, D-formas sēdekļa truba, FSA Tempo 34/50 klaņi un Giant S-R3 AC 700×32 riepas ar aizsardzību pret pārduršanu. Giant S-R2 Disc rati ar 12mm asi. Tektro MD-C550 bremzes ar 160mm rotoriem.

Contend AR3 – 1250$

AR3

Shimano Sora 9 ātrumu groupset’s ar tā paša groupset’a 34/50 klaņiem. Šajā gadījumā jau tiek izmantota HollowTech II centra ass. Viss pārējais aprīkojums ir no AR4 modeļa, īsāk sakot – galvenā atšķirība ir tikai groupset’s. Vai ir jēga piemaksāt 250 dolārus par vienu jautājumu – spriest Jums. Par šo naudu var neslikti apgriedot savu braucamo.

Contend AR1 – 1750$

AR1

Ja nepievērst uzmanību rāmim, tad šķiet, ka te jau ir pavisam cits velosipēds. Kaut arī sēdekļa truba vēl aizvien ir D burta formā, tomēr tā jau ir no karbona. Giant D-Fuse SL stūre, Shimano FC-RS510 klaņi, Giant P-R2 Disc rati ar 12mm asi, bezkameras Giant Gavia Fondo 2 700x32c riepas. Tas ir aprīkots ar Shimano 105 11 ātrumu groupset’u un hidrauliskajām diska bremzēm.

Priekšrocības

  • Populāra ražotāja velosipēds par pieejamu cenu, kam ir labas gaitas īpašības;
  • 32mm platas riepas ir neapstīrdama priekšrocība, kas sniegs papildus komforta sajūtu;
  • Mūsdienīgs aprīkojums (disku bremzes un 12mm asis) paver modernizācijas iespējas;
  • Ratiem var uzstādīt bezkameras riepas.

Nepilnības

  • Smags rāmis un rati;
  • Uzstādītajai Shimano Claris transimisjas sistēmai ir tikai 8 ātrumi;
  • D burta formas sēdekļa truba ierobežo velosipēda apgreida iespējas;
  • Kvadrātveida centra ass un vienpusējās, mehāniskās disku bremzes.

Saistītie raksti

Elektroskūteris – izlasi, pirms iegādājies

Elektroskūteris (elektriskais skrejritenis) iekaro arvien lielāku popularitāti un šai...

Velosipēda ķēdes eļļošana un tīrīšana

Velosipēda dzīves ilgums un “veselība” lielākoties ir atkarīga no Jums. Pat pats profesionālākais transports nevarēs pats par sevi parūpēties, tāpēc īpašnieka uzdevums ir savlaicīgi nodrošināt dzelzs zirga detaļu apkopi. Vai vajag tīrīt transmisiju?

Shimano aprīkojums velosipēdiem, to klasifikācija un apraksts

Velosipēds, kā arī jebkura cita lieta, sastāv no komponentēm....

Velosipēda diska bremžu kluči – to veidi un īpašības

Bremžu kluči ir viena no vispieprasītākajām velosipēda rezerves daļām....

Velosipēda izvēle

Latvijas interneta dzīlēs var atrast rakstus, kuru tematika ir...

Velosipēda zādzība – viss, kas par to ir jāzina

Velosipēda zādzība mūsdienās diemžēl nav retums. It īpaši, ja...