Velosipēda kameras līmēšana

Lai arī cik manevrētspējīgs nebūtu velosipēds, neviens nav pasargāts no pārdurtas kameras brauciena vidū. Tieši šādu gadījumu dēļ vienmēr ir ieteicams līdzi ņemt pumpi, remonta instrumentus, līmi, ielāpus, flomasteri un skrāpekli vai smilšpapīra gabalu.

Velosipēda kameras līmēšana nav sarežģīts process – ja jūtat, ka riepa sāk laist ārā gaisu, no sākuma vajag apskatīties vai riepas protektorā nav iestrēdzis ass priekšmets – gadījumā, ja esat pamanījis stikla gabaliņu vai līdzīgu priekšmetu, uzmanīgi izvelciet to ārā un pamēģiniet atcerēties, kur to izvilkāt – tas palīdzēs ātrāk atrast caurumu kamerā. Dažās situācijās caurums var būt nevis kameras augšā, bet apakšā. Visbiežāk iemesls caurumam apakšā ir spieķu galviņas vai paši spieķi, kas spiežas cauri diska apvalklentei.

Noņemiet kameru

Velosipēda kameras noņemšana

Tagad ir nepieciešams dabūt kameru ārā no riepas. Ja riteni nevar noņemt bez uzgriežņatslēgu palīdzības – būs nepieciešamas arī tās. Kameru var dabūt rokā arī neņemot riteni no velosipēda, bet šādā veidā tās līmēšana būs krietni neērtāka. Vajag iegaumēt, ka ne vienmēr riepu no diska noņemt ir viegli, tāpēc te var noderēt arī plastmasas palīgpriekšmeti – lielākoties derēs jebkādi divi, plati, plāni un neasi priekšmeti. Nekādā gadījumā neizmantojiet skrūvgriežus, sešstūratslēgas vai līdzīgas atslēgas – ar tām var sabojāt ne tikai kameru, bet arī disku.

Pārbaudiet kameru no iekšpuses

Pārbaude

Kad kamera ir rokās, obligāti pagrieziet tās iekšējo pusi un pārbaudiet, vai tur nav iestrēguši asi elementi.

Piepumpējiet kameru

Lai atrastu caurumu kamerā, piepumpējiet un apskatiet to. To var izdarīt vairākos veidos – ja caurums ir liels, to varēs pamanīt vizuāli, ja mazāks – kameru labāk pielikt tuvāk sejai, lai sajustu, no kuras vietas nāk ārā gaiss. Dažos gadījumos, ja caurums nav pamanāms, bet kamera nolaiž gaisu katru otro dienu – var izmantot ūdeni. Nolaidiet kameru traukā ar ūdeni – cauruma vietā varēsiet pamanīt burbuļus. Nosusiniet kameru un atzīmējiet cauruma vietu ar marķeri vai flomasteri. Atzīmēšana nav obligāts solis, bet tas noteikti atvieglos atrast caurumu pēc tam, kad kamerai būsiet nolaiduši gaisu.

Kameras līmēšana – sagatavošana

Sagatavošana

Paņemiet skrāpekli vai nelielu smilšpapīra gabalu un notīriet vietu, kur liksiet ielāpu tiktāl, kamēr tās virsma izskatās matēta. Noņemiet no ielāpa apakšas aizsargfoliju. Turiet ielāpu no malām, centieties nepieskarties līmējamai daļai. Uzklājiet nelielu līmes daudzumu uz cauruma vietas un pašu ielāpu, pēc tam to vienlaicīgi izsmērējiet ar līmes iepakojumu un uzgaidiet pāris minūtes, kamēr līme sabiezēs un neiekrāsosies tai raksturīgajā matētajā krāsā.

Vislabāk izmantot to gumijas līmi, kas tiek pievienota visos veloaptieciņu komplektos. Neiesakām izmantot superlīmes vai citas momentlīmes, jo tās noēd gumiju un izžuvušā veidā ieņem cietu agregātstāvokli. Tāpat var izmantot pašlīmējošos ielāpus, bet tie būs dārgāki.

Kameras līmēšana – ielāps

Kameras līmēšana - ielāps
Reklāma

Pēc tam pielīmējiet ielāpu, cieši piespiežot to pie kameras. Vislabāk to ir piespiest ar kaut ko smagu uz piecām minūtēm, kamēr līme pilnībā neizžūs. Īpašu uzmanību ir jāpievērš ielāpa malām – tām pie kameras jāpiekļaujas vienmērīgi. Ja ielāpa virsū ir plēve, to labāk saglabāt – tas mazinās iespēju, ka ielāps pielips pie riepas, nevis pie kameras.

Neiesakām līmēt lielu ielāpu uz šauru kameru.

Uzstādiet riepu

Velosipēda kameras uzstādīšana

Velosipēda kameras līmēšana ir paveikta – to var likt atpakaļ ritenī. Te var izmantot dažādas metodes, bet es iesaku kameru atstāt minimāli uzpumpētu un ielikt vienmērīgi iekšā riepā. Pēc tam kameras ventili izvelk cauri diskam, no otra gala to viegli aizskrūvē. Pēc tam riepu ieliekam diska gultnē (parasti to var izdarīt ar rokām, ja neizdodas – var izmantot tos pašus instrumentus, ko izmantojāt riepas noņemšanai) un sākam lēnām pumpēt.

Kamēr pumpējat, pārbaudat, vai riepas mala vienmērīgi pieguļ diska malai un vai uz riepas neveidojas pumpas. Tāpat sekojat līdzi tam, vai kamera nelaiž nost gaisu. Iespējams, ka ielāps slikti pielīmējās vai arī kamerā ir vēl viens caurums – tādi gadījumi ir nereti sastopami. Ja viss ir labi un ritenis gaisu vairs nelaiž nost, montējiet to atpakaļ pie velosipēda un dodieties ceļā!

Kameras līmēšana ir jāveic pārāk bieži?

Nobeidzot vēlos piebilst, ka, ja velosipēda kameras līmēšana ir kļuvis par pārāk biežu nodarbi, iespējams, ka riepas protektors ir nolietots un riepu vajadzētu nomainīt. Un vienmēr ņemiet līdzi rezerves kameru.

Iesaku izmantot Kenda kameras, kuras varat iegādāties zemāk norādītājos veikalos un citur (skatīties pēdējo – KurPirkt – saiti). Turpat varat atrast arī remontam nepieciešamos instrumentus.

Citi raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Līdzīgi raksti

Jaunākie raksti

Beacon – Strava drošības funkcija tagad ir pieejama bezmaksas

Ar Strava Beacon jūs varat atļaut sekot līdzi savai atrašanās vietai trīs cilvēkiem. Šī funkcija ir ļoti noderīga visiem – gan skrējējiem, gan gājējiem...

Velosipēda treniņi jebkurā vecumā – arī pēc 40, 50 un 60 gadiem

Rekomendācijas sasniegt maksimālus rezultātu velosipēda krēslā īsākajā iespējamā laika posmā ir aktuāli cilvēkiem, kuru ķermenim vēl ir... jaunības rezerves. Metabolisms ir ātrāks, ķermeņa reakcija...

Wahoo ELEMNT Bolt V2 ar krāsu ekrānu. 2021. gada modeļa izmaiņas

Tā vien šķiet, ka kompānija Wahoo prezentēja kompakto GPS velodatoru Bolt ar monohromu displeju par pievilcīgu cenu. Produkta mērķis bija lielas lietotāju bāzes piesaistīšana...

Vēlies saņemt paziņojumus par jauniem rakstiem?

Ievadi savu e-pastu un uzzini pirmais, kad tiks publicēts jauns raksts. Mēs nesūtīsim reklāmu.