Lai arī cik manevrētspējīgs nebūtu velosipēds, neviens nav pasargāts no pārdurtas kameras brauciena vidū. Tieši šādu gadījumu dēļ vienmēr ir ieteicams līdzi paņemt pumpi, remonta instrumentus, līmi, ielāpus, zīmuli un skrāpekli vai smilšpapīra gabalu.

Velosipēda kameras līmēšana nav sarežģīts process - ja jūtat, ka riepa sāk laist ārā gaisu, no sākuma vajag apskatīties vai riepas protektorā nav iestrēdzis ass priekšmets. Ja esat pamanījis stikla gabaliņu vai līdzīgu priekšmetu, uzmanīgi izvelciet to ārā un pamēģiniet neaizmirst vietu, kur asais priekšmets bija iestrēdzis - tas palīdzēs ātrāk atrast caurumu kamerā.

Dažās situācijās caurums var būt nevis kameras augšējā daļā, bet apakšā. Visbiežāk iemesls caurumam apakšējā kameras daļā ir spieķu galviņas vai paši spieķi, kas spiežas cauri diska apvalklentei.

Noņemiet kameru

nonemiet-kameru.webp

Tagad ir nepieciešams dabūt kameru ārā no riepas. Ja riteni nevar noņemt bez uzgriežņatslēgu palīdzības - būs nepieciešamas arī tās. Kameru var dabūt rokā arī neņemot riteni no velosipēda, bet šādā līmēt kameru būs daudz neērtāk.

Riepu no aploces ne vienmēr sanāks viegli noņemt, tāpēc te var noderēt arī plastmasas palīgpriekšmeti - lielākajā daļā gadījumu derēs jebkādi divi, plati, plāni un neasi priekšmeti.

Nekādā gadījumā neizmantojiet skrūvgriežus, sešstūratslēgas vai līdzīgus instrumentus, lai noņemtu riepu no velosipēda rata - ar tiem var sabojāt ne tikai kameru, bet arī rata aploci.

Pārbaudiet kameru no iekšpuses

parbaudit-kameru-no-iekspuses.webp

Kad kamera ir rokās, obligāti pagrieziet tās iekšējo pusi un pārbaudiet, vai tur nav iestrēguši asi elementi.

Piepumpējiet kameru

Lai atrastu caurumu kamerā, piepumpējiet un meklējiet caurumu. To var izdarīt vairākos veidos - ja caurums ir liels, to varēs pamanīt vizuāli vai pēc skaņas, ja mazāks - kameru labāk pielikt tuvāk sejai, lai sajustu, no kuras vietas gaiss plūst ārā.

Ja caurumu nevarējāt atrast, bet kamera laiž nost gaisu katru otro dienu - var izmantot ūdeni. Nolaidiet kameru traukā ar ūdeni - cauruma vietā pamanīsiet burbuļus.

Nosusiniet kameru un atzīmējiet cauruma vietu ar marķieri vai flomāsteru. Es dažreiz izmantoju krītu vai zīmuli. Atzīmēšana nav obligāta, bet tā būs vieglāk atrast caurumu, kad kamerai būsiet nolaiduši gaisu.

Kameras sagatavošana

sagatavojiet-kameru.webp

Paņemiet skrāpekli vai nelielu smilšpapīra gabalu un notīriet vietu, kur liksiet ielāpu, tiktāl, kamēr virsma izskatās matēta. Noņemiet no ielāpa apakšas aizsargfoliju. Turiet ielāpu no malām, centieties nepieskarties līmējamai daļai.

Uzklājiet nelielu līmes daudzumu uz cauruma vietas un uz ielāpa. Pēc tam to vienmērīgi izsmērējiet ar līmes iepakojumu un uzgaidiet pāris minūtes, kamēr līme sabiezēs un iekrāsosies tai raksturīgajā matētajā tonī.

Vislabāk izmantot to līmi, kas tiek pievienota visos veloaptieciņu komplektos. Neiesakām izmantot superlīmes vai citas momentlīmes, jo tās saēd gumiju un izžuvušā veidā ieņem cietu agregātstāvokli.

Var izmantot izmantot pašlīmējošos ielāpus, bet tie būs dārgāki.

Kameras līmēšana

pielimejiet-ielapu.webp

Pielīmējiet ielāpu, to cieši piespiežot pie kameras. Ielāpu vislabāk uz piecām minūtēm piespiest ar kaut ko smagu. Īpašu uzmanību ir jāpievērš ielāpa malām - tām ir vienmērīgi jāpiekļaujas pie kameras. Ja ielāpa augšpusē ir plēve, to labāk neņemt nost - tas mazinās risku, ka ielāps pielīmēsies pie riepas, nevis pie kameras.

Uz šaurām kamerām neiesakām līmēt lielu ielāpu.

Uzstādiet riepu

uzstadiet-kameru-1.webp

Velosipēda kameras līmēšana ir paveikta - to var likt atpakaļ riepā. Šim mērķim var izmantot dažādas metodes, bet es iesaku kameru atstāt minimāli uzpumpētu un vienmērīgi ielikt iekšā riepā. Tādā veidā var mazināt risku radīt tā saucamo pumpu piepumpējot riepu.

Pēc tam kameras ventili izvelk cauri aplocei, no otra gala to viegli aizskrūvē. Riepu liekam aploces gultnē - parasti to var izdarīt ar rokām, bet, ja neizdodas - var izmantot tos pašus instrumentus, ko izmantojāt riepas noņemšanai.

Laiks piepumpēt riepu. Kamēr pumpējat, pārbaudiet, vai riepas mala vienmērīgi pieguļ aploces malai un vai uz riepas neveidojas pumpas. Tāpat sekojat līdzi tam, vai kamera nelaiž nost gaisu.

Pastāv varbūtība, ka ielāps slikti pielīmējās vai arī kamerā ir vēl viens caurums. Ja viss ir labi un kamera gaisu vairs nelaiž nost, montējiet riteni atpakaļ pie velosipēda un dodieties ceļā!

Bieža kameras pārduršana

Nobeigumā vēlos piebilst, ka, ja velosipēda kameras līmēšana ir kļuvusi par pārāk biežu nodarbi, iespējams, ka riepas protektors ir nodilis un riepu vajadzētu nomainīt.

Pats agrāk pārsvarā pirku Kenda kameras - tagad laikam pamēģinātu citu zīmolu, bet kameru ir sanācis pārdurt tikai vienu reizi piecu gadu laikā. Iespējams, tāpēc ka braucu ar labākām un vairāk caurumdrošām riepām - Schwalbe Nobby Nic. Kenda (un citu) zīmolu kameras varat iegādāties zemāk norādītājos veikalos un citur (skatīties pēdējo - KurPirkt - saiti). Turpat varat atrast arī remontam nepieciešamos instrumentus. Man vienmēr līdzi ir kāds no šiem remonta komplektiem un pumpis, gadījumā, ja brauciena laikā sanāk pārdurt kameru.

Ja vēlaties kameras līmēšanu uzticēt profesionāļiem, izvēlieties kādu no servisiem. Servisu sarakstu varat apskatīt Katalogā. Rīgas centrā varu ieteikt Velo Brūklene, bet Jūrmalā - VeloPark.