Vai atceraties, kad kompānija Wahoo prezentēja kompakto GPS velodatoru Bolt ar monohromu displeju par pievilcīgu cenu? Produkta mērķis bija lielas lietotāju bāzes piesaistīšana pateicoties Wahoo cenu politikai, minimālistiskajam dizainam un ērtam funkcionālam. Pēc četriem gadiem ir pieejams atjauninājums Wahoo ELEMNT Bolt V2 ar krāsu displeju un uzlabotu navigāciju.

Jaunumi

  • Navigācija realizēta pēc Wahoo Roam piemēra – ar intelektuālo maršruta attēlošanu;

  • Līknēm pievienota krāsu indikācija (piemēram – pulss ir dzeltens, ātrums – sarkans, kadence – zila u.t.t.);

  • Pieejamas liela daļa valstu kartes ar iespēju ielādēt papildus izmantojot Wi-Fi;

  • Pogas izvietotas augstāk par korpusa līmeni;

  • Tiek izmantots uzlādes ports Type-C, kas palielina uzlādes jaudu no 1,5 līdz 5 A – ierīce uzlādējas daudz ātrāk;

  • Tika pārveidots baterijas vāks – tas tagad turās stingrāk;

  • Savietojamība ar daudzu servisu skaitu ziņu apmaiņai;

  • Pārstrādāta tipogrāfija;

  • Pievienots apgaismojuma sensors;

  • Bez izmaiņām – baterijas darbības laiks – 15 stundas.

wahoo-element-v2-1024x739_vk.webp

Wahoo ELEMNT Bolt V2 izmēri un pogas

Jaunais Bolt izskatās gandrīz tāpat kā vecais. Šķiet, ka dizains ir minimāli mainīts, kamēr ierīci nepaņem rokā. Tad pamanīsiet, ka priekšējās pogas ir nedaudz piepaceltas virs korpusa līmeņa. Tāds risinājums atvieglo darbu ar velodatoru tiem braucējiem, kuri izmanto cimdus.

Agrāk šīs pogas bija nedaudz iegremdētas korpusā un tās nospiest dažos gadījumos bija diezgan sarežģīti. Palielinātas ir arī sānu pogas, tāpēc arī tās tagad ir vieglāk izmantot.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 korpuss ir nedaudz garāks nekā priekšgājējam. Tas atspoguļojas arī svarā – 61 pret 70 gramiem. Ja vēlaties kaut ko vieglāku, tad varat pievērst uzmanību Elemnt Mini, tiesa, vajadzēs samierināties ar samazinātu funkcionālu.

ELEMNT-BOLT-v2-profile_vk.webp

Wahoo ELEMNT Bolt V2 ekrāns

Protams, ka pirmais, kas krīt acīs, ir krāsu displejs. Ekrāna izmērs gan nav mainījies – tikai 2,2” un tā izšķirtspēja ir 240x320 punkti (pikseļi). Toties monohromā ekrāna vietā tagad ir pieejamas 64 krāsas.

Jāpiekrīt, ka mūsdienās, kad viedtālruņa ekrāns piedāvā acij neatšķiramus krāsu toņus un Retina tehnoloģiju, šādi “jaunumi” nešķiet kaut kas pārsteidzošs. Viedtālruņu gadījumā runa gan iet par ekrānu, kuru ir ērti nolasīt pat saules staros bez spēcīga iekšējā apgaismojuma. Lieta ir tāda, ka Wahoo ierīcei jāspēj ar vienu uzlādi strādāt maksimāli ilgi - arī tad, kad ir ieslēgta satelītnavigācija un papildus ierīces (pulsometrs, jaudas mērītājs, kadences un ātruma sensors).

Ekrānam ir īpaša prasība – augsta energoefektivitāte. Ar šo uzdevumu tas tiek galā teicami, kaut arī spēj attēlot tikai 64 krāsas. Vispār displejs nav domāts tam, lai skatītos fotogrāfijas. Krāsas vairāk ir nepieciešamas tam, lai attēlojamo informāciju būtu maksimāli ērti nolasīt un atšķirt.

Krāsu kodus noteiktiem parametriem (pulss, jauda) uzstādījumos var iestatīt pats lietotājs.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 jaunais ekrāns vairāk atgādina elektroniskās grāmatas displeju. Tāds efekts ir panākts samazinot attālumu starp aizsargstiklu un displeja matricu. Iepriekšējā modeļa ekrāns pats uz sevi meta ēnu - jaunajā versijā šāda problēma vairs nepastāv.

Jāpiemin ir tas, ka ekrāns nav skārienjūtīgs.

ELEMNT_BOLT_display_vk.webp

Wahoo ELEMNT Bolt 2 īpašības

Augšējā paneļa gaismas diodes, kas ataino papildus ierīču pieslēgšanu ir praktiski tādas pašas, kā iepriekšējā Bolt versijā, ja neskaita vienu lietu – tagad tur ir arī apgaismojuma sensors. Piemēram, iebraucot tunelī, ierīcei vajadzētu palielināt ekrāna apgaismojumu, lai no tās ekrāna varētu ērtāk nolasīt informāciju.

Tomēr reālitātē funkcija strādā diezgan lēni un tā nav precīza – dažos gadījumos ekrāna spilgtums pielāgojas apkārtējam apgaismojumam. Grūti pateikt, kas to ietekmē, bet izskatās, ka šī funkcija ir jāpieslīpē.

Atsevišķu uzmanību Wahoo pievērsa ziņojumu attēlošanai, kad velodators ir savienots ar viedtālruni. Tipogrāfijas dizains un izmērs tika samainīts uz tādu, lai būtu maksimāli viegli lasāms. Protams, ka tas skar ne tikai ziņas, bet visu sistēmu kopā - tomēr ražotāji uzmanību akcentē tieši uz ziņām. Gribētos ticēt, ka tipogrāfija tiks pielāgota arī Roam, bet, diemžēl, tā nenotiks, jo dažām funkcijām ir nepieciešami vairāk nekā 8 krāsu toņi.

wahoo-element-screens-1024x672_vk.webp

Wahoo ELEMNT Bolt V2 navigācija

Vēl uzmanība noteikti ir jāpievērš pārstrādātajai GPS pozicionēšanas funkcijai. Iepriekšējam modelim tā bija diezgan slikta un par pilnvērtīgu navigatoru to nevarēja saukt. Tam arī iekšējās atmiņas izmērs bija tikai 4 Gb, tāpēc karšu detalizācija un daudzums tika stipri ierobežots. Piemēram, ja vēlējies aizbraukt uz citu valsti, vajadzēja dzēst vecās kartes un ielādēt jaunas.

Otrā lieta – interaktivitāte ar esošajām kartēm. Citiem vārdiem – ja novirzījāties no ieplānotā maršruta, tad velodators to uzskatīja par maršruta datu zudumu un navigators vairs nespēja "sevi atrast" un pielāgot maršrutu.

Jaunajā Wahoo ELEMNT Bolt V2 navigācija ir krietni uzlabota. Tagad iekārtai ir pieejama 16GB iekšējā atmiņa, un tam jau ir iepriekš uzstādītas Rietumeiropas, Ziemeļeiropas un Austrālijas kartes. Pārējās var ielādēt caur WiFi.

Jaunās kartes no vecajām atšķiras ar to, ka tām ir informācija par augstumu virs jūras līmeņa – tas ļauj saglabāt datus par veikto kāpumu.

wahoo-element-usability-hand_vk.webp

Vērā ņemamas nepilnības

GPS tagad spēj automātiski pielabot maršrutu, ja esat no tā novirzījies. Uz ekrāna tiks norādīts virziens izmantojot krāsainas bultiņas, bet tas tikai labi izklausās - realitātē ir savādāk.

Izbraucot vietās, kur ir pieejami daudz velomaršruti, navigators sajūk prātā. Tas cenšas domāt normāli, bet jebkurā gadījumā uztaisa auto stop, pat tad, kad atrodaties kustībā. Rezultātā zaudēsiet brauciena datus.

Atrašanās vietas noteikšana reālajā laikā noteikti nav tā labākā, jo informācija kavē par 30 – 90 sekundēm. Īsāk sakot – paļauties uz šādu GPS pilsētas apstākļos noteikti nevajadzētu, jo šajā laika posmā var nobraukt divus vai trīs kvartālus un pabraukt garām savam pagriezienam.

Komandā lēnajam GPS klāt pievienojas arī ANT+ un Bluetooth sensori. Brauciena laikā tie mēdz pārtraukt savienojumu ar jaudas vai pulsa mērītāju... Īsāk sakot, diez vai dati par braucienu būs aktuāli. Apstāties un labot programmatūras nepilnības arī nebūs jautra nodarbe brauciena vidū.

Ko par nepilnībām saka Wahoo?

Kompānija ziņo, ka par visām problēmām ir informēti un nākošajos programmatūras atjauninājumos visas nepilnības tiks novērstas. Protams, gribētos, lai jaunā ierīce būtu gatava lietošanai tiklīdz tā nokļūst veikalu plauktos.

Interesants fakts – Garmin Edge 520 Plus relīze tika aizturēta tieši šī paša iemesla dēļ. Runa iet par navigācijas automātisko apstāšano dažādās situācijās. Tika uzskatīts, ka šo problēmu radīja daudzo velosipēdu maršrutu iespējas, kaut arī ierīce mēdza apjukt arī tālu no civilizācijas.

Problēma tika atrisināta uzlabojot attiecīgās programmas un savienojums ar satelītiem tagad ir labs.

Wahoo ELEMNT Bolt 2 cena

Jaunais Wahoo Bolt maksā 280 ASV dolārus. Bēdīgi, zinot to, ka Garmin Edge 530 maksā 300 dolārus, un tam ir daudz vairāk funkciju, kuru nav Bolt. Pie tam, Garmin velodators strādā daudz stabilāk. Velosipēdistu vidū šādi salīdzinājumi nav retums un, laikam, ir iOS un Android fanu strīdu ekvivalents.

Pie tam, Roam maksās 379 dolārus, kaut arī funkcionāls abām ierīcēm ir vienāds. Atšķiras tikai to izmēri.

Wahoo ELEMNT Bolt 2 Latvijā var iegādāties FeelFree.lv veikalā par 279.99 EUR.