Wahoo ELEMNT Bolt V2 ar krāsu ekrānu. 2021. gada modeļa izmaiņas

Dalīties

Tā vien šķiet, ka kompānija Wahoo prezentēja kompakto GPS velodatoru Bolt ar monohromu displeju par pievilcīgu cenu. Produkta mērķis bija lielas lietotāju bāzes piesaistīšana pateicoties cenu politikai, minimālistiskajam dizainam un ērtam funkcionālam. Pēc četriem gadiem ir pieejams atjauninājums Wahoo ELEMNT Bolt V2 ar krāsu displeju un uzlabotu navigāciju.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 – kas jauns?

  • Navigācija realizēta pēc Wahoo Roam piemēra – ar intelektuālo maršruta attēlošanu;
  • Līknēm pievienota krāsu indikācija (piemēram – pulss ir dzeltens, ātrums – sarkans, kadence – zila u.t.t.);
  • Pieejamas lielas daļas valstu kartes ar iespēju ielādēt papildus izmantojot Wi-Fi;
  • Pogas izvietotas augstāk par korpusa līmeni;
  • Tiek izmantots uzlādes ports Type-C, kas palielina uzlādes jaudu no 1,5 līdz 5 A – ierīce uzlādējas daudz ātrāk;
  • Tika pārveidota baterijas daļas vāks – tas ir stingrāks;
  • Savietojamība ar daudzu servisu skaitu, lai apmainītos ar ziņām;
  • Pārstrādāta tipogrāfija;
  • Pievienots apgaismojuma sensors;
  • Bez izmaiņām – baterijas darbības laiks – 15 stundas.
Wahoo ELEMNT Bolt V2 uz velosipēda stūres

Wahoo ELEMNT Bolt V2 izmēri un pogas

Jaunais Bolt ir tāds pats kā vecais… gandrīz. Patiesībā dizains šķiet minimāli mainīts, kamēr ierīci nepaņem rokā. Tad pamanīsiet, ka priekšējās, mehāniskās pogas ir nedaudz piepaceltas virs korpusa līmeņa. Tāds risinājums atvieglos darbu ar velodatoru tiem braucējiem, kuri izmanto cimdus.

Agrāk šīs pogas bija nedaudz iegremdētas korpusā un tās nospiest dažreiz bija diezgan sarežģīti. Palielinātas ir arī sānu pogas, tāpēc arī tās izmantot tagad ir vieglāk.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 korpuss ir nedaudz garāks nekā priekšgājējam. Tas atspoguļojas arī svarā – 61 pret 70 gramiem. Ja vēlaties kaut ko vieglāku, tad varat pievērst uzmanību Elemnt Mini, tiesa, vajadzēs samierināties ar samazinātu funkcionālu.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 profilā

Wahoo ELEMNT Bolt V2 displejs

Attiecīgi pirmais, kas krīt acīs, ir krāsu displejs. Ekrāna izmērs gan palika tāds pats – tikai 2,2” un tā izšķirtspēja ir 240×320 punkti (pikseļi). Krāsas gan tagad ir 64.

Jāpiekrīt, ka mūsdienās, kad viedtālruņa ekrāns piedāvā acij neatšķiramus krāsu toņus un Retina tehnoloģiju, šādi “jaunumi” nešķiet kaut kas pārsteidzošs. Te gan runa iet par ekrānu, kuru ir ērti nolasīt pat saules staros bez spēcīga iekšējā apgaismojuma. Lieta ir tāda, ka ierīcei jāspēj ar vienu uzlādi strādāt maksimāli ilgi, kad ir ieslēgta satelītnavigācija un papildus ierīces (pulsometrs, jaudas mērītājs, kadences un ātruma sensors).

Displejam ir speciāla prasība – augsta energoefektivitāte. Ar šo uzdevumu tas tiek galā teicami, kaut arī spēj attēlot tikai 64 krāsas. Vispār displejs nav domāts tam, lai skatītos fotogrāfijas, krāsas vairāk ir nepieciešamas tam, lai attēlojamo informāciju būtu maksimāli ērti un ātri nolasīt.

Ērtībai krāsu kodus noteiktiem parametriem (pulss, jauda) uzstādījumos var iestatīt pats lietotājs.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 jaunais displejs vairāk atgādina elektroniskās grāmatas displeju. Tāds efekts ir panākts saazinot attālumu starp aizsargstiklu un pašu displeju. Tas ir – ja iepriekšējā modeļa ekrāns pats uz sevi meta ēnu, tad jaunajā versijā šīs problēmas vairs nav.

Jāpiemin ir tas, ka ekrāns nav skārienjūtīgs.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 ekrāns

Wahoo ELEMNT Bolt 2 īpašības

Augšējā paneļa gaismas diodes, kas ataino papildus ierīču pieslēgšanu ir praktiski tāda pati, kā iepriekšējā Bolt versijā, ja neskaita vienu – tagad tur ir arī apgaismojuma sensors. Tagad, iebraucot, piemēram, tunelī, ierīcei vajadzētu palielināt ekrāna apgaismojumu, lai no tā varētu nolasīt informāciju.

Tomēr reālajā dzīvē funkcija strādā diezgan lēni un tā nav precīza – dažos gadījumos ekrāna spilgtums pielāgojas apkārtējam apgaismojumam. Grūti pateikt, kas to ietekmē, bet izskatās, ka šī funkcija ir jāpieslīpē.

Atsevišķu uzmanību izstrādātāji pievērsa ziņojumu attēlošanai, kad tie ir savienoti ar viedtālruni. Tipogrāfijas dizains un izmērs tika samainīts uz tādu, lai būtu maksimāli viegli lasāms. Protams, ka tas skar ne tikai ziņas, bet izstrādātāji tieši uz tām akcentē savu uzmanību. Gribētos ticēt, ka tipogrāfija tiks pielāgota arī Roam, bet, diemžēl, tā nenotiks, jo dažām funkcijām ir nepieciešami vairāk nekā 8 krāsu toņi.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 navigācija

Vēl uzmanība ir noteikti jāpievērš pārstrādātajai GPS pozicionēšanas funkcijai. Iepriekšējam modelim tā bija diezgan slikta un par pilnvērtīgu navigatoru to nevarēja saukt. Iepriekšējam modelim iekšējās atmiņas izmērs bija tikai 4 Gb, tāpēc karšu detalizācija un daudzums tika stipri ierobežots. Piemēram, ja vēlējies aizbraukt uz citu valsti, vajadzēja dzēst vecās kartes un ielādēt jaunās.

Otrā lieta – interaktivitāte ar esošajām kartēm. Citiem vārdiem sakot – ja novirzījāties no ieplānotā maršruta, tad velodators to uzskatīja par maršruta datu zudumu un navigators vairs nespēja sevi atrast un mainīt maršrutu.

Jaunajā Wahoo ELEMNT Bolt V2 tas ir krietni uzlabots. Tagad tam ir pieejama 16GB iekšējā atmiņa, un tam jau ir iepriekšuzstādītas Rietumeiropas, Ziemeļeiropas un Austrālijas kartes. Pārējās var ielādēt caur WiFi.

Jaunās kartes no vecajām atšķiras ar to, ka tām ir informācija par augstumu virs jūras līmeņa – tas ļauj saglabāt datus par veikto kāpumu.

Wahoo ELEMNT Bolt V2 rokās

Nepilnības (diezgan svarīgas)

GPS tagad arī spēj automātiski pielabot maršrutu, ja esat no tā novirzījies. Uz ekrāna tiks norādīts virziens izmantojot krāsainas bultiņas, bet tas tikai labi izklausās, realitātē ir savādāk.

Izbraucot vietās, kur ir pieejami daudz velomaršruti, navigators sajūk prātā. Tas cenšas domāt onrmāli, bet jebkurā gadījuma uztaisa auto stop, pat tad, kad atrodaties kustībā. Rezultātā Jūs zaudēsiet brauciena datus.

Atrašanās vietas noteikšana reālajā laikā noteikti nav tā labākā, jo informācija kavē par 30 – 90 sekundēm. Īsāk sakot – paļauties uz šādu GPS pilsētas apstākļos noteikti nevajadzētu, jo šajā laika posmā var nobraukt divus vai trīs kvartālus, tādā veidā palaižot garām savu pagriezienu.

Papildus lēnajam GPS nāk klāt arī ANT+ un Bluetooth sensori. Brauciena laikā tie mēdz pārtraukt savienojumu ar jaudas vai pulsa mērītāju… Īsāk sakot, diez vai dati par braucienu būs aktuāli. Apstāties un labot programmatūras nepilnības arī nebūs nekāds jautrais darbs.

Ko par nepilnībām saka Wahoo?

Kompānija ziņo, ka par visām problēmām ir informēti un nākošajos programmatūras atjauninājumos visas nepilnības tiks novērstas. Protams, gribētos, lai jaunā ierīce būtu gatava lietošanai tiklīdz tā nokļūst veikalu plauktos.

Interesants fakts – Garmin Edge 520 Plus relīze tika aizturēta tieši šī paša iemesla dēļ. Runa iet par navigācijas auto stopu dažādās situācijās. Tika uzskatīts, ka šo problēmu radīja daudzo velosipēdu maršrutiem iespējas, kaut arī ierīce mēdza apjukt arī tālu no civilizācijas.

Problēma tika atrisināta uzlabojot attiecīgās programmas un savienojums ar satelītiem tagad ir labs.

Wahoo ELEMNT Bolt 2 cena

Jaunais Wahoo Bolt maksā 280 ASV dolārus. Bēdīgi, zinot to, ka Garmin Edge 530 maksā 300 dolārus, un tam ir dudz vairāk funkciju, kuru nav Bolt. Pie tam, Garmin velodators strādā daudz stabilāk. Velosipēdistu vidū šādi salīdzinājumi nav retums un, laikam, ir iOS un Android fanu strīdu ekvivalents.

Pie tam, Roam maksās 379 dolārus, kaut arī funkcionāls abām ierīcēm ir vienāds. Atšķiras tikai to izmēri.

Wahoo ELEMNT Bolt 2 Latvijā var iegādāties FeelFree.lv veikalā par 279.99 EUR.

Saistītie raksti

Elektroskūteris – izlasi, pirms iegādājies

Elektroskūteris (elektriskais skrejritenis) iekaro arvien lielāku popularitāti un šai...

Velosipēda ķēdes eļļošana un tīrīšana

Velosipēda dzīves ilgums un “veselība” lielākoties ir atkarīga no Jums. Pat pats profesionālākais transports nevarēs pats par sevi parūpēties, tāpēc īpašnieka uzdevums ir savlaicīgi nodrošināt dzelzs zirga detaļu apkopi. Vai vajag tīrīt transmisiju?

Shimano aprīkojums velosipēdiem, to klasifikācija un apraksts

Velosipēds, kā arī jebkura cita lieta, sastāv no komponentēm....

Velosipēda diska bremžu kluči – to veidi un īpašības

Bremžu kluči ir viena no vispieprasītākajām velosipēda rezerves daļām....

Velosipēda izvēle

Latvijas interneta dzīlēs var atrast rakstus, kuru tematika ir...

Velosipēda zādzība – viss, kas par to ir jāzina

Velosipēda zādzība mūsdienās diemžēl nav retums. It īpaši, ja...