Spānijas pilsētas Santanderas administrācija nolēma veicināt iedzīvotāju pārsēšanos uz ekoloģiski tīru transporta veidu - šī mērķa sasniegšanai pilsētas administrācija piešķirs 350 eiro pabalstu katram pilsētas iedzīvotājam.

Pabalsts elektrovelosipēda iegādei Santanderā

Šai iniciatīvai pilsētas dome ir iebudžetējusi 75 tūkstošus eiro – ar to pietiek, lai nopirktu 215 elektriskos velosipēdus. Administrācija cer, ka šis solis veicinās iedzīvotājus izvēlēties transportu, kas nepiesārņos pilsētu, kā arī pilsētvide kļūs komfortablāka gan gājējiem, gan velosipēdistiem.

Pretendēt uz pabalstu var personas, kuras ir vecākas par 18 gadiem un kuras pabalsta programmas publicēšanas laikā pilsētā ir oficiāli nodzīvojušas ne mazāk par sešiem mēnešiem. Nopirkt elektrisko velosipēdu drīkst tikai vietējos veikalos – tādā veidā pilsētas valdība vēlas atbalstīt vietējos uzņēmējus. Neskaitot iepriekšminētos nosacījumus, jaunajam velosipēdam ir jāmaksā ne mazāk par 1500 eiro (bez PVN), un pirmos divus gadus to nedrīkstēs pārdot vai nodot citiem cilvēkiem.

elektrovelosipeda-noma-1024x682_vk.webp

Pilsētas dome paziņoja par veloinfrastruktūras attīstīšanas projektu – Santanderā plāno uzstādīt aizvērtas velonovietnes, kurās varēs novietot 230 velosipēdus, Tāpat pilsēta attīstīs elektrisko velosipēdu nomu un plāno aprīkot pilsētu ar nelielām pieturvietām, kurās var veikt velosipēda remontu pašam – tajās būs pieejami skrūvgrieži, uzgriežņatslēgas, pumpji, manometri un instrumenti riepu uzstādīšanai un noņemšanai.

Pabalsts elektriskā transporta iegādei citur Eiropā

london-electric-cargo-bikes-1024x868_vk.webp

Londonā kravas elektriskie velosipēdi ļoti strauji paliek arvien populārāki, un, pēc ekspertu viedokļa, drīzumā var kļūt par galveno kravas transportēšanas rīku. Analītiķi noskaidroja, ka kravas elektriskie kravas velosipēdi piegādes veic par 60 procentiem ātrāk nekā furgoni, kā arī tie retāk iekļūst avārijās un praktiski nekaitē klimatam.

Savukārt Francija plāno piešķirt iedzīvotājiem 2500 eiro pabalstu elektrovelosipēda iegādei. Lai to saņemtu, ir nepieciešams savu veco automobili nodot metāllūžņos. Šo iniciatīvu apstiprināja 11. aprīlī – ja Francijas Senāts atbalstīs šo likumprojektu, tad valsts kļūs par pirmo pasaulē, kas iedzīvotājiem piedāvās apmainīt veco automobili pret elektrisko velosipēdu.

Šis solis ir veikts kā daļa no Francijas stratēģijas cīņai pret klimata izmaiņām. Līdz 2030. gadam valsts plāno samazināt gāzu izmešus par 40%, salīdzinot ar to līmeni 1990. gadā.

Elektriskā transporta pabalsts Latvijā

Latvijā tiek īstenots likumprojekts, kas atbalstītu iedzīvotājus jaunu elektromobiļu un hibrīdauto iegādei. Jauna elektromobiļa iegādei tiks rosināts piešķirt 4500 eiro lielu grantu, bet lietota – 2250 eiro.