Velodators stūres bļodiņā – CoreCap 

Dalīties

Velodators CoreCap ļoti vienkārši ir integrējams standara stūres bļodiņā un tas darbojas kā viedpulkstenis. Tam ir vairākas iespējas: izvēle no pieciem pārslēdzamiem ekrāniem, dažādas aplikācijas un logrīki. Akumulatora darbības laiks sasniedz 80 stundas. 

Slovēņu kompānija Core Components ziņo, ka CoreCap ir pirmais velodators, kas derēs “visu MTB dakšu” stūres bļodiņām. Vajag tikai noņemt standarta seškantes galvas skrūvi, ievietot velodatoru trubā un pēc tam nofiksēt to ar skrūvi lejā. 

CoreCap cyclocomputer control

Zem velodatora ir izvietots akumulators ar lielu ietilpību, lai 185 gramus smagais gadžets strādātu 80 stundas bez atkārtotas uzlādes. 

CoreCap bāzes funkcijas 

Velodators ieslēgsies tiklīdz uzsāksiet kustību. Tas uzreiz arī sāks ierakstīt brauciena rādītājus, ko pēc tam var ielādēt Strava izmantojot Bluetooth savienojumu ar viedtālruni. 

CoreCap cyclocomputer

Melnbalto ekrānu ar 240 x 240 pikseļu izšķirtspēju varat droši izmantot arī brauciena laikā. Tas atbalsta līdz pieciem ekrāniem, uz kuriem varēsiet izvietot visu, kas ir nepieciešams no zemākminētajiem parametriem: 

  • ātrums; 
  • vidējais ātrums; 
  • maksimālais ātrums; 
  • brauciena distance; 
  • kopējā distance; 
  • pulkstenis; 
  • hronometrs; 
  • augstuma izmaiņas vjl.; 
  • maksimālais augstums vjl.; 
  • esošais augstums vjl.; 
  • navigācijas palīgs ar pagriezienu norādēm; 
  • viedtālruņa paziņojumi; 
  • pieslēgšanās pie Strava; 
  • bezceļu navigācija ar palīdzību no Komoot puses; 
  • informācija par kadenci un sirds ritmu (lai attēlotu šo informāciju, ir nepieciešama papildus ierīces ar zemu enerģijas patēriņu). 

Ražotājs apgalvo, ka CoreCap alumīnija korpuss ir ļoti izturīgs – tas spēj izturēt kārtīgu kratīšanos bezceļos, kā arī nelabvēlīgus laikapstākļus un dubļus. Tā lietošanai tiek izmantots tikai rotējošais apvalks. 

CoreCap izstrādi uzsāka 2021. gada aprīlī. Tā paša gada novembrī jau tika testēti pirmie prototipi. Velodators šobrīd ir publicēts iekš Kickstarter, bet tā piegādes tiek plānotas uz 2023. gada aprīli. 

Mans komentārs par CoreCap

Braucot ar velosipēdu jau otro gadu izmantoju Apple Watch (te ir pavecs ieskats par 2020. gada viedpulksteņiem – vajadzētu atjaunot informāciju), kurā uzstādīta WorkOutdoors aplikācija. Izvēlējos šo kombināciju tikai tāpēc, lai atbrīvotu vietu uz stūres – kaut arī man ir tikai viens ātrumu pārslēdzējs, tāpat uz stūres atrodas vēl dropper-post regulators, veloluktura turētājs – ja tam pievienot vēl velodatoru – manuprāt, stūre kļūtu pārāk masīva.

Apple Watch un WorkOutdoors kombinācija pašlaik šķiet vislabākā, jo var sekot līdzi real time navigation, nobrauktajai distancei, kā arī daudziem citiem raksturlielumiem (šī aplikācija arī piedāvā vairākus ekrānus – līdzīgi kā CoreCap).

BET, ir viens liels bet – lai apskatītos informāciju uz Apple Watch, vienmēr ir jāpaceļ roka no stūres – tas nav grūti izdarāms, bet dažreiz ir kārtīgs kratīklis un tad labāk neriskēt ar saviem zobiem. Kā arī baterija. Tā pietiks 3 – 4 stundu braucienam.

CoreCap šajā ziņā man izskatās diezgan elegants risinājums, no plusiem varētu minēt –

  • Tas viegli integrējas stūres bļodiņā un arī izskatās estētiski;
  • Liels baterijas darbības laiks;
  • Melnbaltais ekrāns, jo kam tev vajag krāsainu ekrānu, ja nav navigācijas? More battery life!;
  • Nekādas liekas šaizes uz stūres;
  • Strava integration (varētu jau arī citus pievienot, bet Strava tomēr ir līderis šobrīd);

Mīnusi –

  • Man ir aizdomas, ka tā ekrāns skrāpēsies (mans AppleWatch jau ir cietis no zariem);
  • Šķiet, ka to ir viegli noņemt (lasi – nozagt);
  • Nav navigācijas (tikai norādes, kuras, kā zinām, offroad bieži ir metamas miskastē);

Pieļauju, ka šim brīnumam cena būs ap 300 ASV dolāriem, vairāk informācijas – Kickstarter lapā.

Saistītie raksti

Elektroskūteris – izlasi, pirms iegādājies

Elektroskūteris (elektriskais skrejritenis) iekaro arvien lielāku popularitāti un šai...

Velosipēda ķēdes eļļošana un tīrīšana

Velosipēda dzīves ilgums un “veselība” lielākoties ir atkarīga no Jums. Pat pats profesionālākais transports nevarēs pats par sevi parūpēties, tāpēc īpašnieka uzdevums ir savlaicīgi nodrošināt dzelzs zirga detaļu apkopi. Vai vajag tīrīt transmisiju?

Shimano aprīkojums velosipēdiem, to klasifikācija un apraksts

Velosipēds, kā arī jebkura cita lieta, sastāv no komponentēm....

Velosipēda diska bremžu kluči – to veidi un īpašības

Bremžu kluči ir viena no vispieprasītākajām velosipēda rezerves daļām....

Velosipēda izvēle

Latvijas interneta dzīlēs var atrast rakstus, kuru tematika ir...

Velosipēda zādzība – viss, kas par to ir jāzina

Velosipēda zādzība mūsdienās diemžēl nav retums. It īpaši, ja...