Jau sen ir zināms, ka pa līdzeniem ceļiem velosipēds labāk ripos ar riepām, kurās ir liels gaisa spiediens, bet nelīdzeniem - ar mīkstākām riepām. Scope Atmoz sistēma sniedz iespēju velosipēdistiem neapstādoties mainīt riepu spiedienu abos virzienos.

Ziņu aģentūras ieinteresējās par holandiešu Scope Cycling sistēmu pēc tam, kad UCI (The Union Cycliste Internationale) paziņoja, ka ļauj izmantot šo sistēmu 17. aprīļa Parīze - Rubē sacensībās. Ziemeļfrancijas sacensību trasē ir gan asfalta, gan bruģa posmi.

scope-atmoz-rumba-1024x683_vk.webp

Scope Atmoz savietojamība un darbības princips

Kompānija Scope ziņo, ka Atmoz var savietot ar jebkuru 700c bezkameru riteņu pāri. Sistēma sastāv no pusmēness formas moduļa (pa vienam uz katru ratu), kura abas puses aptver rata rumbu. Caur ventili un cauruli, kas ir novietota gar spici, no speciāla rezervuāra tiek padots saspiests gaiss.;

scope-atmoz-controls-1024x683_vk.webp

Nospiežot pogu uz stūres (katram ratam ir sava poga), velosipēda braucējs var vai nu palielināt spiedienu riepās, vai arī samazināt to. Kaut arī sistēmā tiek izmantoti mehāniskie vārsti, tajā nav kompresora - viens no iemesliem, kāpēc UCI ļauj izmantot Scope Atmoz sistēmu.

Riepu spiedienam var sekot līdzi dažādos velodatoros, kas ir pieslēgti pie Atmoz moduļiem izmantojot bezvadu saziņas sistēmu Bluetooth vai ANT+. Kompānija pagaidām vēl nav paziņojusi par ierīces svaru un piepumpēšanas/gaisa nolaišanas ciklu daudzumu, kurus braucējs var veikt viena brauciena laikā.

Scope Atmoz cena

Atmoz ir pati dārgākā (apmēram 4000 ASV dolāri), bet ne pirmā riepu spiediena kontrolēšanas sistēma, kas ir integrēta velosipēdā. 2012. gadā tika prezentēta Adaptrac sistēma, bet iepriekšējā gadā - Gravaa KAPS.