Velosipēda zādzība mūsdienās diemžēl nav retums. It īpaši, ja runa iet par lielu pilsētu ar augstas intensitātes ielām un lielu iedzīvotāju skaitu.

Ja mūsu vecvecāki vēl atceras tos laikus, kad velosipēdu varēja atstāt pie mājas un nebaidīties par to, ka vēlāk tā vairs tur nebūs, tad mūsdienās viss ir pavisam savādāk.

Velosipēda zādzība ir kaut kas tāds, kas notiek biežāk nekā vēlētos - salīdzinot ar automobili, zagļiem velosipēds šķiet tīkamāks kumoss, jo tam nav ne numurzīmes, ne arī kāda cita piesaiste datubāzei, ja vien neskaitām dzelzs rumaka reģistrēšanu e-CSDD vai Veloreg.lv.

Velosipēda drošība pilnībā gulst uz tā īpašnieka pleciem un neviens cits to nespēs pasargāt no zādzības.

velo-zadziba-1024x685.webp

Velozagļu iecienītas vietas

Riska grupā ir pilsētas ar lielu iedzīvotāju skaitu un augstas intensitātes ielām. Pūlī ir vieglāk apjukt, tāpēc zagļa izskata pazīmes būs grūtāk iegaumēt.

Velosipēdi bieži tiek nozagti no speciālām stāvvietām pie tirdzniecības centriem, it īpaši tad, ja tās nav aprīkotas ar novērošanas kamerām.

Ja redzat, ka šādā stāvvietā nav nolikts neviens velosipēds, jums arī to neiesakām darīt.

Jebkurā lielā pilsētā ir rajoni ar palielinātu vai augstu noziedzības līmeni. Mēģiniet izvairīties no šādu vietu apmeklējuma, vēl jo vairāk - neiedomājaties atstāt savu velosipēdu uz ielas un doties pastaigā pa veikaliem.

Ļoti uzmanīgiem jābūt šādās vietās:

  • trotuāri ar intensīvu kustību;

  • ar videonovērošanu neaprīkotas stāvvietas;

  • tukši iekšdārzi vai nostūri;

  • ceļa posmi ar ierobežotu redzamību.

Ja runājam par diennakts laiku, tad par velosipēda zādzības upuri var kļūt gan agrā rītā, gan vēlā vakarā, tāpēc vienmēr ir jābūt modram.

Pretaizdzīšanas iespējas

Lai izvairītos no transportlīdzekļa zādzības, pirmkārt, ir jānodrošinās ar speciāliem aizsardzības līdzekļiem - pretaizdzīšanas slēdžiem un velosignalizāciju.

Pretaizdzīšanas slēdzis

Ar šādu slēdzeni velosipēdu var pieslēgt pie jebkura nekustīga un labi nofiksēta priekšmeta. Speciālisti iesaka izmantot uzreiz vairākus slēdžus, lai palielinātu velosipēda drošības līmeni.

Slēdžus iedala šādās kategorijās:

  • troses ar koda slēdzi;

  • ķēdes;

  • plākšņveida slēdzene;

  • velosipēda ratu bloķētāji;

  • elektroniskie slēdži.

velosipeda-sledzene.webp

Par to, kādu pretaizdzīšanas slēdzi izvēlēties, varat lasīt rakstā par velosipēda drošību.

Velosipēda signalizācija

Tāpat kā automobiļiem, arī velosipēdu signalizācijas mērķis ir pievērst īpašnieka vai garāmgājēju uzmanību velosipēda pārvietošanas mēģinājumam.

Velosipēdu signalizāciju iedala šādās kategorijās:

  • pastāvīgā;

  • papildināta ar speciālu blokatoru;

  • ar atgriezenisko saiti (īsziņa, zvans uz telefonu, paziņojums telefona aplikācijā);

No vienas puses, šāds aizsardzības veids ir diezgan ērts. Signalizācijas uzstādīšana ir vienkārša un neaizņems daudz laika, savukārt zaglim pietiks tikai pieskarties velosipēdam un to sadzirdēs visa apkārtne.

Velosignalizācijai ir arī mīnusi:

  • liela iespēja, ka signalizācija nostrādās uz garāmejošo cilvēku kustību;

  • augsta cena.

Nobeigums

Kādu aizsardzības metodi izvēlēties - tā ir paša velosipēda īpašnieka izvēle. Galvenais pret velosipēda aizsardzību attiekties ar paaugstinātu uzmanību un nevajag cerēt uz laimīgu sagadīšanos, ka velosipēds netiks nozagts.

Velosipēdu zādzības procents Latvijas pilsētās ir diezgan augsts, bet pie īpašniekiem velosipēdi atgriežas ļoti retos gadījumos. Jebkurā gadījumā - ja velosipēds tika nozagts, obligāti par to ziņojiet varas iestādēm.

Latvijā gadā vidēji nozog 1700 - 2000 velosipēdus. Ja tev nozaga velosipēdu, tad šajā Valsts Policijas mājas lapas sadaļā vari sekot līdzi - varbūt atradīsi savējo.