Jaunais Specialized Epic World Cup ir pilnas amortizācijas XC kalnu velosipēds ar 75mm gājiena aizmugurējo amortizatoru.

Līdz ar šo velosipēdu, Specialized atsakās no zīmola ilgi izmantotās Brain amortizācijas sistēmas – šajā velosipēdā tiek izmantots jauns RockShox amortizators, kas ļauj kontrolēt spiedienu negatīvajā gaisa kambarī.

Jaunais Epic World Cup neaizvieto jau esošos full-suspension Epic velosipēdus. Šiem velosipēdiem nosaukumā ir World Cup un kompānija to sauc par Olimpisko XC velosipēdu.

Šis velosipēds ir pieejams tikai augstākā līmeņa Specialized līnijām – S-Works un Pro. Šī velosipēda prezentēšana varētu nozīmēt arī beigas Epic Hardtail velosipēdiem virs Comp līmeņa – Specialized uzskata, ka Epic World Cup sniedz visu, kas ir nepieciešams elites līmeņa braucējiem.

Jaunā S-Works Epic World Cup cena ir 12500 EUR, bet Pro – 9000 EUR. Tos jau var iegādāties, jo daži izplatītāji saņem limitētu daudzumu ar šiem velosipēdiem.

BikeRadar jaunā Specialized S-Works Epic World Cup testi

Specialized Epic World Cup jaunais amortizators

RockShox-rear-shock-cca085c.jpg

Jaunā velosipēda rāmim ir hardtail velosipēda siluets – ļoti līdzīgs Trek Supercaliber, kam arī aizmugurējais amortizators ir integrēts augšējā rāmja trubā.

Specialized sadarbojās ar RockShox, lai radītu SIDLuxe WCID (World Cup Integrated Design) aizmugurējo amortizatoru. Jauno amortizatoru var iestatīt trīs režīmos – No Gulp, Half Gulp un Full Gulp.

Šie režīmi norāda uz to, cik daudz gaisa ir negatīvajā kambarī, ko var kontrolēt ar pogas veida vārstu, kas atrodas uz amortizatora. Ar šo vārstu var regulēt, cik daudz gaisa tiek izlaists no pozitīvā kambara.

amortizatora-grafiks.jpg

  • Kad ir uzstādīts No Gulp režīms, būs nepieciešams maksimāls spēks, lai amortizators nostrādātu, jo negatīvajā atsperē nav gaisa.

  • Half Gulp režīmā negatīvajā gaisa kambarī ir palielināts spiediens, kas ļauj vieglāk iniciēt amortizatora darbību. Šis režīms ir paredzēts sakņainākiem un akmeņainiem posmiem.

  • Pēdējā, Full Gulp režīmā, amortizatora negatīvajā kambarī ir maksimāls gaisa spiediens. Šis režīms ir paredzēts maksimāli sarežģītiem, ļoti sakņainiem un akmeņainiem posmiem.

Specialized ir atteikušies no Brain amortizācijas sistēmas, kas izmanto inerces veida vārstu, lai nobloķētu amortizatoru, kamēr braucējs pedalē; bet atbloķētu to, kad tiek uzņemts trieciens.

Jāpiebilst, ka Specialized savos Epic velosipēdos izmantoja Brain amortizācijas sistēmu kopš tālā 2002. gada. Priekšējā, RockShox SID SL Ultimate amortizatorā veļ aizvien tiek izmantota Brain sistēma.

Jaunie velosipēdi izmanto mazu, kaula veida formas savienojumu zem augšējās trubas. Specialized ziņo, ka savienojuma izmēra samazināšana palielina rāmja cietību.

Specialized Epic World Cup ģeometrija

s-works-epic-world-cup-image.jpg

Jaunumam ir plašāka ģeometrija nekā parastajam Epic – head angle ir par vienu grādu platāks – 66,5°.

Šim velosipēdam ir arī agresīvāks seat angle – 74,5 grādi, salīdzinot ar parastā Epic 75,8 grādiem.

S

M

L

XL

Stack (mm)

600

600

614

628

Reach (mm)

415

440

465

490

Head tube length (mm)

93

95

110

125

Head tube angle (degrees)

66.5

66.5

66.5

66.5

Bottom bracket height (mm)

313

313

313

313

Bottom bracket drop (mm)

58

57

57

57

Trail (mm)

113

113

113

113

Fork length (mm)

516

516

516

516

Fork offset (mm)

44

44

44

44

Front center (mm)

701

726

757

788

Chainstay length (mm)

430

430

430

430

Wheelbase (mm)

1,124

1,150

1,181

1,212

Standover height (mm)

761

764

774

786

Seat tube length (mm)

395

410

450

500

Seat tube angle (degrees)

74.5

74.5

74.5

74.5

Specialized Epic World Cup rāmja informācija

s-works-frame-geo.jpgLieliski izskatās jaunie SRAM Stealth bremžu rokturi, kas ļauj caurulēm vairāk piekļauties velosipēda stūrei.

S-Works rāmis ir ražots izmantojot Specialized premiālo FACT 12m augstas kvalitātes karbona šķiedru. Šis rāmis ir par 110 gramiem vieglāks, nekā Pro rāmis.

Specialized ziņo, ka ražojot S-Works Epic World Cup rāmi, tika ņemts vērā tas, ko kompānija iemācījās veidojot Specialized Aethos – zīmola vieglāko šosejas velosipēdu.

Gan S-Works, gan Pro versija ir aprīkota ar 34 zobu priekšējo zvaigzni, bet tie atbalsta līdz 36 zobu priekšējām zvaigznēm.

Gumijas materiāla aizsargs nosedz visu transmisijas puses rāmja aizmugurējo daļu, kas palīdz velosipēdam būt klusam, kamēr brauc, kā arī aizsargā karbona materiālu zem tā.

threaded-BB.jpg

Tie, kas remontē savu velosipēdu mājās, priecāsies par to, ka jaunais Specialized Epic World Cup velosipēds ir aprīkots ar dzīslotu centra asi (threaded BB). Jāpiebilst, ka daudzi ražotāji arī ir izvēlējušies savus velosipēdus aprīkot ar šāda veida centra asi.

Atšķirībā no daudziem citiem jaunajiem XC velosipēdiem, kas ir pārgājuši uz flat-mount bremzēm, Epic World Cup vēl aizvien pieturās pie post-mount bremzēm, kas nodrošina plašu saderības diapazonu.

headset-integrated-cables.jpg

Bremžu troses ir izvadītas cauri stūres bļodai, tādējādi stūre izskatās tīrāka un pievilcīgāka.

Specialized Epic World Cup specifikācijas

S-Works versija

spec-s-works-epic-world-cup-bicycle.jpg

  • Dakša: RockShox SID SL Ultimate Brain;

  • Aizmugurējais amortizators: RockShox Specialized SIDLuxe WCID Ultimate;

  • Ātrumu sistēma: SRAM XX SL AXS T-Type;

  • Bremzes: SRAM Level Ultimate Stealth;

  • Rati: Roval Control SL;

  • Riepas: Specialized S-Works FastTrack 2,35 collas (priekšā), Renegade 2,35 collas (aizmugurē);

  • Cena: 12500 EUR

  • Saite: Spied šeit

Pro versija

specialized-s-works-world-cup-pro-bicycle.jpg

  • Dakša: RockShox SID SL Ultimate Brain;

  • Aizmugurējais amortizators: RockShox Specialized SIDLuxe WCID Ultimate;

  • Ātrumu sistēma: SRAM X0 AXS T-Type;

  • Bremzes: SRAM Level Silver Stealth;

  • Rati: Roval Control;

  • Riepas: Specialized FastTrack 2,35 collas (priekšā), Renegade 2,35 collas (aizmugurē);

  • Cena: 9000 EUR

  • Pirkt: Spied šeit